Компаниите од Северна Америка од почетокот на првата половина од годинава купиле четвртина повеќе роботи отколку што вработиле човечка работна сила.
Тие нарачале рекордни 12.305 машини во вредност од 585 милиони долари во вториот квартал, според податоците собрани од индустриската групација Асоцијација за напредна автоматизација.
„Компаниите мора да произведуваат, а тоа значи дека им треба нова автоматизирана линија“
– објаснува претседателот на А3, Џеф Бурнштајн.
Поттик за купување на роботи е моментално слабата понуда на човечка работа сила на пазарот на трудот. Бројот на слободни работни места е двојно поголем од бројот на невработени, а работодавачите мора да ги зголемат платите.
Вкупните трошоци за работна сила во САД се зголемија за 5,1 отсто во вториот квартал, најмногу откако Министерството за труд почна да го следи тој индикатор во 2001 година.
Роботите сè уште не значат подобра продуктивност на работниците, според моментално достапните показатели, забележува Ројтерс, истакнувајќи дека продуктивноста во САД во вториот квартал забележа најголем пад, изразен со годишна стапка, од 1948 година.
Можното објаснување е нарушувањата предизвикани од пандемијата COVID-19, предизвикувајќи големи промени во работната сила, вклучително и егзодус на работници кои многу бавно се враќаат на работното место.
Бурнштајн исто така нагласува дека на компаниите им треба време целосно да воведат нови машини и максимално да го искористат својот потенцијал.
Компаниите брзаат да воведат роботи за да бидат во чекор со силната побарувачка, која не покажува знаци на намалување и покрај зголемувањето на клучните каматни стапки во САД за да се спречи инфлацијата.